Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemK2 has a deprecated constructor in /home/kvo/domains/kvo-fysiotherapie.nl/public_html/plugins/system/k2/k2.php on line 15

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemNiceGoogleAnalytics has a deprecated constructor in /home/kvo/domains/kvo-fysiotherapie.nl/public_html/plugins/system/nicegoogleanalytics/nicegoogleanalytics.php on line 26

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemByeByeGenerator has a deprecated constructor in /home/kvo/domains/kvo-fysiotherapie.nl/public_html/plugins/system/byebyegenerator/byebyegenerator.php on line 21
Therapieën KVO

Dry needling

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJw_allvideos has a deprecated constructor in /home/kvo/domains/kvo-fysiotherapie.nl/public_html/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 18

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJw_sigpro has a deprecated constructor in /home/kvo/domains/kvo-fysiotherapie.nl/public_html/plugins/content/jw_sigpro/jw_sigpro.php on line 19

Dry needling is een behandelmethode voor pijn en stijfheid door verhardingen in de spieren.

Wij hebben hiervoor een aanvullende cursus gedaan, waardoor wij gecertificeerd zijn om deze behandeling te mogen uitvoeren. De verhardingen, ook wel triggerpoints genoemd, worden opgeheven door het gericht inbrengen van een droge (acupunctuur) naald. Deze methode resulteert vaak snel in een vermindering van pijn en verbetering van mobiliteit.

Dry needling is geen acupunctuur. De enige overeenkomst is het gebruik van de naald. Bij Dry needling wordt er direct in een triggerpoint in een spier geprikt en word er niet gebruik gemaakt van energiebanen.
Triggerpoints
Een triggerpoint is een 'knoop' in een spier, die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn op afstand veroorzaakt.

Triggerpoints kunnen zich uiten in:

• pijn / stijfheid lokaal in een spier en ook pijn elders ‘op afstand’
  • bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten
  • verminderde kracht in de betrokken spier(en)
  • pijnontwijkend gedrag; je gaat ‘anders’ bewegen
  • tintelingen in arm/been, hoofdpijn, duizeligheid.